TMCnet - World's Largest Communications and Technology Community



Eutelsat briefly takes Iran's Hispan TV off Hotbird [Press TV (Iran)]
[January 21, 2013]

Eutelsat briefly takes Iran's Hispan TV off Hotbird [Press TV (Iran)]

(Press TV (Iran) Via Acquire Media NewsEdge) Eutelsat initially said on Monday that it had been ordered to do take Hispan TV off Hotbird. However, it later rejected its initial statement and blamed the move on technical problems.

Hispan TV, along with Iran's 24-hour English-language news channel Press TV, has already been targeted by Hispasat's fellow European satellite providers Eutelsat and Hotbird.

Hispasat is partly owned by Eutelsat, whose French-Israeli CEO is blamed for the recent wave of attacks on Iranian media in Europe.

The Spain's satellite provider took Iran's Press TV and Hispan TV off the air on December 21, 2012 and ordered Overon, a subsidiary satellite company, to stop the transmission of the two international TV channels.

Overon said the ban on Press TV and Hispan TV followed a similar move by France's Eutelsat company, which had already taken several Iranian satellite channels and radio stations off the air. It said the channels were removed because of "a wider interpretation of EU regulations." In November, the Hong Kong-based Asia Satellite Telecommunications Co. Ltd. (AsiaSat) also took Iranian channels off the air in East Asia.

In October, 2012, Eutelsat SA and Intelsat SA stopped the broadcast of several Iranian satellite channels, citing pressure by the European Union.

The EU has, however, denied the claims by the European satellite companies.

SF/SS/MA (c) 2012 Press TV. All rights reserved. Provided by an company

[ Back To's Homepage ]

Technology Marketing Corporation

35 Nutmeg Drive Suite 340, Trumbull, Connecticut 06611 USA
Ph: 800-243-6002, 203-852-6800
Fx: 203-866-3326

General comments:
Comments about this site:


© 2017 Technology Marketing Corporation. All rights reserved | Privacy Policy